Les proves de coneixements en formació permeten avaluar si els/les empleats/des han adquirit els coneixements d'un curs específic, directament a Factorial . Aquesta funció és ideal per a formacions obligatòries (per exemple, certificacions legals o ISO) i ajuda a mesurar el retorn de la inversió (ROI) d'altres cursos.
Visió general
Els tests de coneixements es poden vincular a qualsevol curs del mòdul de formació. Permeten crear i enviar exàmens personalitzats, puntuar automàticament els resultats i veure les puntuacions mitjanes a la vista general del curs.
Fes servir aquesta funció quan necessitis una manera estructurada i rastrejable d'avaluar l'aprenentatge, sense dependre d'eines externes com ara Google Forms o SurveyMonkey.
Com s'utilitza
- A la barra lateral, ves a Formació
- Selecciona el curs que vols avaluar
- Ves a la pestanya Enquestes
- Fes clic a Crea des de zero → Comença des de zero
- Selecciona la prova de coneixements
- Selecciona:
- Nom
- Descripció
- Fes clic a Afegeix
- Dins de l'enquesta, fes clic a Afegeix contingut
-
Selecciona:
- Tipus
- Títol
- Descripció
- Opcions
- Fes clic a Afegeix
- Fes clic a Desa a la cantonada superior dreta

Un cop finalitzat, Factorial farà el següent:
- Calcula una puntuació final automàtica (0–100%)
- Mostra la puntuació mitjana a la vista general del curs
- Revisa els resultats directament al mòdul de formació per fer un seguiment del progrés de l'aprenentatge
Consells i bones pràctiques
- Mantingues les preguntes clares i concises per evitar confusions
- Barreja tipus de preguntes per a una millor precisió de l'avaluació
- Utilitza l'indicador clau de rendiment (KPI) de la puntuació mitjana per identificar si cal millorar el contingut del curs
- Per als cursos relacionats amb el compliment normatiu, emmagatzema els resultats com a part dels registres d'auditoria
Preguntes freqüents
-
Puc reutilitzar una prova per a un altre curs?
No, cada prova està vinculada a un curs específic. Pots duplicar i adaptar les preguntes manualment.
-
Afectaran les puntuacions l'estat de finalització?
No, les puntuacions només tenen finalitats d'avaluació i no determinen la finalització del curs.