L'aplicació ID d'empleat permet als empleats marcar l'entrada i la sortida, fer un seguiment de les pauses i registrar el seu lloc de treball i àrea de treball — tot des d'una tauleta compartida utilitzant el seu número d'identificació d'empleat.
Utilitza aquest mètode quan:
- Tens dispositius compartits (tauletes) per marcar l'entrada i la sortida.
- Voleu una manera simple, basada en ID perquè els empleats registrin el temps, les pauses i la ubicació sense necessitat d'una aplicació mòbil.
- Necessites fer un seguiment de quin lloc de treball i àrea de treball està marcant cada empleat.
Abans de començar
Abans de configurar l'aplicació ID d'empleat, tingues en compte:
-
Configuració d'admin requerida
Només els usuaris amb permisos d'admin poden habilitar i configurar el mètode d'ID d'empleat a Factorial.
-
Els llocs de treball i les àrees de treball es poden configurar
Abans de configurar una tauleta, assegura't que els teus llocs de treball i àrees de treball s'han creat a Factorial sota Configuració → Ubicacions.
-
One configuració per tauleta
Cada tauleta es configura de manera independent amb el seu propi lloc de treball i àrea de treball. Tots els empleats que marquin l'entrada des d'aquesta tauleta tindran la seva fitxa horària automàticament omplerta amb la ubicació configurada.
-
Els tipus de pausa es configuren a nivell de política
Si vols que els empleats puguin seleccionar un tipus de pausa quan facin una pausa, configura els teus tipus de pausa a la configuració de la política de seguiment de temps amb anterioritat. (Només es suporten pauses manuals)
Per a administradors: com configurar l'aplicació ID d'empleat
Habilitar ID d'empleat
- Al teu menú lateral, ves a Configuració
- En Temps, selecciona Seguiment de temps
- Obre una política de seguiment de temps
- Desplaça't cap avall fins a Sistema de seguiment de temps
- Habilita Marcar entrada per ID
- Estableix quin tipus d'ID utilitzaran els empleats:
- ID personal
- Identificador d'empresa d'empleat
- Copia l'URL del sistema de marcar entrada o escaneja el codi QR per començar la configuració de la tauleta

Configura una tauleta
- Obre l'URL del sistema de marcar entrada a la tauleta que vols configurar
- Autentica't introduint el teu ID d'empleat
- Selecciona un lloc de treball de la llista
- Selecciona una àrea de treball (si escau)
-
La tauleta recordarà aquesta configuració fins i tot si el navegador es refresca, així que no necessitaràs tornar a configurar-la després d'una recàrrega de pàgina.
Per a empleats: com utilitzar l'aplicació ID d'empleat
Marcar entrada
- Introdueix el teu número d'identificació d'empleat

Si no recordes el teu ID d'empleat, posa't en contacte amb un/a Manager o un/a HR Manager
Fer una pausa
- Introdueix el teu número d'identificació d'empleat
- Prem Iniciar una pausa
- Si la teva empresa té diversos tipus de pausa configurats, selecciona el que s'aplica (per exemple, pausa per cafè, pausa per dinar)

Acabar una pausa
- Introdueix el teu número d'identificació d'empleat
- Prem Reprendre la feina
- Apuntarà una pantalla de confirmació i l'aplicació tornarà a la pantalla d'inici
La pausa és massa curta
- Si la teva política de Seguiment de Temps té una durada mínima de pausa configurada, se't notificarà que la pausa és massa curta

Marcar sortida
- Introdueix el teu número d'identificació d'empleat
- Prem Marcar sortida
- Apuntarà una pantalla de confirmació amb el teu nom
- L'aplicació tornarà automàticament a la pantalla d'inici de sessió

He treballat més del previst
Si has oblidat marcar la sortida i el teu torn és més llarg del previst, se't demanarà que confirmis Estimat versus Registrat.
Què passa si no funciona?
Si introdueixes un número d'ID incorrecte, apareixerà un missatge d'error sota el camp d'entrada. Comprova el teu ID i torna a intentar-ho.
Possibles problemes:
-
ID no reconegut
Torna a intentar introduir el teu ID d'empleat, si no pots resoldre el problema, contacta directament amb el teu/a manager o administrador/a de RRHH.
-
Error genèric mentre es marca l'entrada/sortida d'un torn o d'una pausa
Això podria passar si el dispositiu compartit no té una connexió a internet estable, en aquest cas pots tornar a intentar-ho quan la connexió a internet torni a ser estable. O podria ser un error tècnic genèric.